AVIZ

ÎN ATENȚIA ABSOLVENȚILOR DE GIMNAZII

IP Colegiul Iulia Hasdeu din Cahul anunță admiterea pentru anul academic 2025 - 2026 la învățământ bugetar și cel cu taxă.

Durata studiilor: 4 ani, cu posibilitatea obținerii diplomei de bacalaureat la solicitare după anul III.

Admiterea se face în baza studiilor gimnaziale, în limba română. Concursul se desfășoară în baza mediei din certificatul de studii. Actele pot fi depuse după achitarea taxei de admitere la concurs (100 lei).

Taxa de studii

Începând cu anul de studii 2025–2026, se aplică următoarele taxe anuale de studii pentru fiecare domeniu de formare profesională:

Specialitate Taxa Anuală (lei)
Educație timpurie7 950
Învățământ primar7 950
Contabilitate8 950
Impozite și percepere fiscală8 950
Ecologia și protecția mediului8 950
Dezvoltarea aplicațiilor web8 950
Programarea și testarea produselor program8 950
Asistență socială8 950

*Taxele sunt aplicabile tuturor elevilor din toți anii de studii, începând cu anul academic 2025–2026.

Program de lucru

Luni - Vineri

08:00 - 17:00

📞 0 299 4 14 52 | 0 299 4 12 13 | 0 299 4 14 70 | 0 299 4 15 30

Perioada de depunere a dosarelor pentru concursul de admitere în sesiunea 2025:

1. Turul I  - 21 iulie - 8 august 2025

2. Turul II - 13 august - 22 august 2025

Rezultate Turul I 11.08.2025
Rezultate Turul II 25.08.2025

Specialitățile din planul de admitere pentru anul de învățământ 2025 - 2026

Nr Specialitatea Limba de studiu Profilul Durata studiilor
1ContabilitateromânăReal4 ani
2Programarea și testarea produselor programromânăReal4 ani
3Dezvoltarea aplicațiilor webromânăReal4 ani
4Ecologia și protecția mediuluiromânăReal4 ani
5Asistență socialăromânăUmanist4 ani
6Educație timpurieromânăUmanist4 ani
7Învățământ primarromânăUmanist4 ani
8Impozite și percepere fiscalăromânăReal4 ani

Pentru a depune documentele online, vă invităm să utilizați platforma e-Admitere: https://eadmitere.sime.md.

Pașii pentru depunerea online a documentelor:

  1. Accesați eadmitere.sime.md.
  2. Creați contul personal.
  3. Selectați "IP Colegiul Iulia Hasdeu din Cahul" și specialitatea dorită.
  4. Introduceți datele solicitate de platformă.
  5. Comisia verifică dosarul în termen de 5 zile lucrătoare. Veți fi notificat dacă sunt necesare corecturi.

Pentru asistență, contactați-ne prin datele afișate pe site sau vizitați instituția.

Locuri vacante după anul I de studii

În baza ordinului MECC nr. 459 din 20.05.2020 și ordinului nr. 824 din 11.06.2024, se anunță locurile vacante la anul II de studii pentru admiterea 2025. Pot participa elevii care au finalizat cu succes anul I sau clasa a 10-a de liceu.

Specialitate Total Pentru elevii anului I Pentru elevii clasei a 10-a
Asistență socială 3 3 -
Învățământ primar 26 26 -
Educație timpurie 5 5 -
Contabilitate 6 6 6
Ecologie 4 4 4

Programarea și testarea produselor program

1 1 1

Dezvoltarea aplicațiilor web

1 1 1

Pot participa elevii din clasa a 10-a sau cei care au finalizat anul I la programele de formare profesională tehnică postsecundară, cu situația școlară încheiată.

Actele necesare

Candidaţii trebuie să dispună de buletinul de identitate indiferent de vîrstă şi să-l prezinte personal!

Buletinul de identitate sau Certificatul de naștere în lipsa buletinului

1 copie (xerox)

Actul de studii în original și xerox

Certificat de studii gimnaziale, diploma de bacalaureat, atestat de studii medii de cultură generală

Buletinul de identitate al unui părinte

1 copie (xerox)

Fotografii pentru acte și o mapă cu legătură

6 fotografii 3×4 color, 5 foi A4

Dovada achitării taxei de înscriere (100 lei)

Recipisa care confirmă achitarea taxei de înscriere care se achită la unul din comisia de admitere

Acte suplimentare

Dosarul, după caz, cuprinde suplimentar copiile autentificate ale următoarelor documente:

  1. Fișa de evaluare psihopedagogică și orientare școlară/ profesională emisă de către Serviciul raional/municipal de asistență psihopedagogică pentru candidaţii cu dizabilităţi/ CES;
  2. Programul individual de reabilitare şi incluziune socială (formularul nr. 2) şi formularul nr. 5, eliberat de Serviciul raional/municipal de asistență psihopedagogică, părţi componente ale Dosarului pentru determinarea gradului de dizabilitate, pentru candidaţii cu dizabilitate (severă, accentuată şi medie);
  3. Adeverinţa eliberată de autoritatea tutelară ori hotărârea instanței de judecată, pentru copiii rămași fără ocrotire părintească (în original);
  4. Certificatul medical corespunzător care atestă gradul de dizabilitate al candidatului sau al părinţilor acestuia, în original;
  5. Actul de studii respectiv pentru copiii cu deficiențe fizice şi senzoriale care au absolvit şcoli cu statut special, certificatul eliberat de Comisia consultativă de expertiză medicală pentru cei care nu au învăţat în şcoli speciale;
  6. Certificatul (legitimația original/copie) care confirmă că unul din părinţii candidatului a participat la acţiunile militare pentru apărarea integrităţii şi Independenţei Republicii Moldova, la acțiunile de luptă din Afghanistan sau la lichidarea consecinţelor avariei de la Cernobîl, eliberat de organele abilitate în original;
  7. Certificatul despre componenţa familiei și copiile certificatelor de naștere ale fraților/surorilor (pentru candidaţii din familiile cu patru şi mai mulţi copii);
  8. copia certificatului de naştere al unuia din părinţi, pentru cetăţenii altor state, de naţionalitate moldoveni

Calculul mediei de concurs

Întrebări frecvente

Concursul de admitere se desfășoară în perioada: Turul I - 21 iulie - 10 august 2025, Turul II - 13 august - 24 august 2025
Rezultatele admiterii se vor face public în data de 11.08.2025 Turul I și 25.08.2025 Turul II și vor putea fi afișate atât pe panoul informativ din fața instituție cât și pe site la compartimentul https://cihcahul.md/rezultatele-admiterii.
La toate specialitățile sunt locuri cu finanțare bugetară. Pentru mai multe detalii vezi planul de admitere.
Candidaţii care nu vor trece concursul la locurile bugetare sunt înmatriculaţi la studii în bază de contract.
Taxa anuala de studii pentru elevii care vor fi înmatriculați la studii în bază de contract este anunțată de comisia de admitere.